Ízlésesen szókimondó lett a Semper Femina

2017. március 30. 23:54 - anamika

Behunytam a szemem, és úgy éreztem szóról-szóra azokat a gondolatokat hallottam, amiket üres perceimben hagyok bekúszni az elmémbe és a szívembe, majd később elnyomom. Ezeket az érzéseket hozta bennem felszínre Laura Marling hatodik albuma. Nem véletlen, hisz a lemez a Semper Femina (Mindig Nő) latin címet kapta.

A daloknak nekikezdve féltem, hogy úrrá lesz rajtam a depresszív hangulat, és akkor meghallottam a Don't Pass Me By-t. Újra és újra lejátszottam, majd rádöbbentem, hogy nem csak a várakozásomat múlta felül az új Marling-album, hanem rajongójává is tett. Ezt követve nyitottabb lettem a többi dal felé is, és megértettem a koncepcióját. Zseniális.

A 27 éves énekesnő különleges módon kezdte el írni dalait. Először férfi szemszögből próbálta közvetíteni mondandóját, majd ezt elhagyva nőként szól a nőkhöz, bensőséges viszonyt kialakítva. Kilenc kivételes dalon keresztül világít rá, hogy milyen sebezhető, kiszámíthatatlan és változékony a női nem. Laura széles körben tanulmányozza a nőiességet, és kutatja a nők közötti komplex kapcsolatot. Az album bővelkedik a gyönyörű észrevételekben a barátság pszichológiájáról.

 Ez én vagyok, ahogy a nőkre nézek, és nagy empátiát érzek irányukban, és ezáltal magam iránt is”-  nyilatkozta Ms. Marling az album sajtóközleményében.

 

 Rob Moose találékony vonós hangszerelésével tették Marling dalait még színesebbé, játékosabbá, ami még egy pluszt adott neki. A Shooting című szerzemény nyitja meg az albumot, egy magas hanggal, akusztikus és elektromosan csúsztatott basszusokkal. A Wild Fire című dalban fellelhető a kopogó hatás, ami olyan mint egy ló felhorkantásának hangja. Ez egy intuitív koncepció, amely relatívan újnak számít a folk dalszerzőtől. A Semper Femina megtagadja a zene ártalmatlan kreativitását. A művésznő nem csak a zenei szálakat alkotta meg, hanem a Shooting, The Valley és a Next Time remekműveknek is ő adott a rendezése által képi világot. 

Laura Marling az a NŐ, akinek érdemes a munkásságát követnünk. Mondanivalóban, és hangzásvilágban is képes elvarázsolni egy valóságos, mégis szebb világba. 

 

komment
süti beállítások módosítása